כירופרקטיקה - שיטות טיפול

שיטות טיפול כירופרקטיקה
סוגי טיפולים כירופרקטיקה

שיטות טיפול בכירופרקטיקה

הפגישה הראשונה כוללת בדיקה אורטופדית, נוירולוגית ואבחון תפקודי לבעיה שבגללו הגעתם לקליניקה. אנו בודקים את תוצעות בדיקות צילום רנטגן, סי טי או MRI  ונותנים אבחנה מדויקת ועושים תיאום ציפיות לגבי המשך טיפול.

שיטות הטיפול כוללות

מניפולציה של השלד
שיטות מניפולציות מגוונות למפרקי עמוד השדרה והמפרקים ההיקפיים של הגוף.
הטכניקה מאופיינת על ידי הנעה מהירה ושיטחית להחזרת התנועה הנורמלית והראויה של המפרקים של עמוד השידרה או כל מפרק אחר בגוף. ההנעה מלווה בהשמעת קול 'קליק' המעידה על שינוי בלחץ המפרק ובנוזלים מהרקמה הרכה.

שיטת Cox (קוקס)
זוהי שיטה להנעה ושחרור של עמוד השידרה בזמן שהמטופל שוכב על מיטת טיפול ייחודית המיועדת לפועלה זו. מיטה זו מאפשרת מגוון תנועות יעילות של כיפוף והפחתת הדחיסה בין המפרקים בעמוד השידרה שבעקבותיה נגרם לחץ על העצבים מהדיסקים. שיטה זו נכונה למצבים שגורמים לכאב גב תחתון והקרנת כאב לרגליים, כגון: פריצות ובליטות דיסק, היצרות של עמוד השדרה, ספונדילוליזתזיס, נוון של מפרקי עמוד השדרה.

דיקור יבש (דיקור מערבי)
נקודות הדק (נקודות גירוי / טריגר פויינטס) הן נקודות רגישות יתר הנמצאות בשרירים, וקשורות לגושים ברי מישוש או קבוצות מתוחות של סיבי השרירים. הכאב מוקרן מנקודות אלה אל אזורים רחבים יותר, לפעמים רחוקים מנקודת הממשית.
נקודות טריגר מופעלות על ידי מספר גורמים, כולל עומס אקוטי או כרוני על השריר, הפעלה של נקודות גירוי אחרות, טראומה או חבלה ישירה לאזור, מצוקה פסיכולוגית, זיהומים ונושאי בריאות או מחלות אחרות.

דיקור יבש לתוך נקודות טריגר היא שיטה אחת של טיפול בנקודות אלו. ישנן שיטות אחרות לטפל בנקודות טריגר במיוחד באנשים החוששים מטיפול במחטים.

שיטות לשחרור רקמות רכות

• טכניקת מוביליזציה (שחרור) לרקמה רכה (שריר, גיד, רצועה, פאשיה) בעזרת מכשירים ממתכת (IASTM).

• כוסות רוח

• שחרור רקמה רכה תוך כדי חסימה של זרימת דם (Rockfloss)

• קינסיוטייפינג (רוקטייפ)

• לטייפ קינסיולוגי (קינסיוטייפ) שיטת הדבקה מיוחדת הידועה שיש השפעות פיזיולוגיות חיוביות על העור, מערכת הלימפה, מחזור הדם, על שרירים, רצועות, גידים ומפרקים. ניתן להשתמש בטייפינג ביחד עם מגוון שיטות טיפול אחרות והיא יעילה להפחית כאב ודלקת, להגביר מחזור הדם ולסייע בהחלמה וריפוי של הרקמה, לחנך מחדש את מערכת העצבית-שרירית, להגביר את יכולת התנועתית של מערכת שריר-שלד ולמנוע מפציעות חוזרות.

תודה נחזור בהקדם